NOORD/ZUIDLIJN: FINANCIËN EN EXPLOITATIE
gemeentevervoerbedrijf amsterdam
Afdeling Strategische Planning, maart 1997
[VORIG HOOFDSTUK]     [INHOUD]     [INDEX]     [VOLGEND HOOFDSTUK]

Bijlage 4: Vergelijking model met jaarrekening ('94)

In dit rapport is gewerkt met een kostenmodel. Dit model vormt een benadering van de werkelijke kostenopbouw en -structuur. Ten einde een beeld te krijgen van de betrouwbaarheid van het model zijn de modeluitkomsten en de jaarrekening voor 1994 naast elkaar gezet.

KOSTENBATEN
kaartverkoop
exploitatieinfra.
model '94bus164-53
tram2057174
metro915941
gvba460130168
jaarrek '94bus166-55
tram1646875
metro6512339
gvba394191168

Verschillen tussen model en jaarrekening: Verschillen van 1 tot 2 miljoen worden veroorzaakt door afronding in het model. De overige verschillen worden veroorzaakt door:

Exploitatie:

1) Het verschil van 42 miljoen is als volgt te verklaren:

     22 miljoen vervangingswaarde;
     3 miljoen flankerend beleid en
     17 miljoen VIC/PSV/OT.

2) Het verschil van 25 miljoen is als volgt te verklaren:

     17 miljoen VIC/PSV/OT
     8 miljoen stationsdiensten

3) De modeluitkomsten voor de infrastructuur liggen lager als gevolg van (het saldo van) het afkopen kapitaallasten voor aanleg metro en Amstelveenlijn en de hogere structurele in standhoudingskosten.



     [VORIG HOOFDSTUK]     [OVERZICHT]     [INDEX]     [VOLGEND HOOFDSTUK]