Bijlage 2, behorende bij voordracht nr. 82 van 2008.
Bijlage toevoegingen aan Amsterdamse OV-Visie 2008 – 2020 n.a.v. de
commissiebehandelingen op 16 januari en 6 februari 2008.
Op onderstaande bladzijden zijn toevoegingen aangebracht:
blz 29
: (eisen bij de halte) Het streven is dat in 2020 dynamische reisinformatie bij de abri
standaard is.
blz 47
: (ontvlechting) Voorwaarde voor ontvlechting is dat het een meerwaarde oplevert voor
de reiziger: per saldo moeten meer reizigers er op vooruit gaan.
blz 48
: (viersporigheid / Amsterdamse Regio Trein (ART))
Stoptreinsysteem omvormen tot
Amsterdamse Regio Trein (ART).
Het realiseren van volledige viersporigheid op het
treinennet biedt kansen voor een Amsterdamse Regio trein. Als de huidige intercity en
sprinter kunnen worden ontvlochten kan de sprinter een duidelijkere rol krijgen De
Amsterdamse Regio Trein kan een van het landelijk net losstaand treinproduct worden dat
nog beter aansluit op de regionale vervoerbehoefte. Daarnaast zijn de
afstemmingsmogelijkheden met het regionale en stedelijke net beter. Een dergelijk
treinproduct past in de ambitie van de regio.
blz 54
: (Westtangent) De grootschalige plannen voor een Westtangent (of mogelijk een
metro) in Nieuw-West kunnen een behoorlijke impact hebben op het openbaar vervoer net.
Teneinde de effecten en samenhang met het huidige net goed in kaart te brengen is een
deelverkenning naar het openbaar vervoer in Nieuw-West gewenst.
blz 79
: (Geen invloed op gunning wel op bestek) De gemeente is overigens van mening dat
het wenselijk is om in aanvulling op de Reizigersadviesraad één of meer klantenpanels in te
stellen om een bredere oriëntatie op reizigerswensen te bewerkstelligen.