gemeentevervoerbedrijf amsterdam Afdeling Strategische Planning, maart 1997 [VORIG HOOFDSTUK] [INHOUD] [INDEX] [VOLGEND HOOFDSTUK] Bijlage 1: Het openbaar vervoernet in 2004 en 2005 In deze bijlage zal een korte beschrijving gegeven worden van de veranderingen die er op treden in het openbaar vervoernet tussen 1993 en 2004 en tussen 2004 en 2005. Veranderingen tussen 1993 en 2004 Als gevolg van de doorstromingsmaatregelen zijn de snelheden op het bus en tramnet hoger in 1993. Busnet: In het busnet zijn een aantal lijnen opgeheven: - lijn 43 Daarnaast zijn er een aantal nieuwe lijnen ter ontsluiting van IJburg:
Tramnet: Ten opzichte van 1993 zijn een aantal lijnen verlengd:
Metronet: In 1997 zal de Ringlijn tussen Gein en de Isolaterweg in exploitatie worden genomen. Veranderingen tussen 2004 en 2005 Busnet In 2005 zal het stadsbusnet in Noord afgestemd worden op de NZ-lijn. Er zullen 6 lijnen opgesplitst worden in een lange lijn (50% van de ritten), die doorrijdt naar CS en een korte lijn (505 van de ritten) die aantakt bij een NZ-station in Noord:
Van de streeklijnen zal 30% van de lijnen aantakken op NZ station Buikslotermeerplein (9 lijnen) respectievelijk NZ station Van Hasseltweg (3 lijnen). Uit zuidelijke richting zal 50% van de streekbussen aantakken op Zuid/WTC (3 lijnen). Tramnet Ten opzichte van 2004 treden de volgende veranderingen op:
Metronet: In 2005 zal de Noord/Zuidlijn in exploitatie worden genomen. Deze metrolijn bestaat uit een korte en een lange lijn:
[VORIG HOOFDSTUK] [OVERZICHT] [INDEX] [VOLGEND HOOFDSTUK] |