Bron: Raad Type document: Voordracht Nummer Gemeenteblad: 525
Onderwerp: Voorstel van het raadslid Molleman c.s. inzake het ontwerp-Verkeers-
en Vervoerplan Amsterdam 1990. Datum publicatie:29-05-1991
Datum Raad:29-05-1991 Besluit Raad: Ingetrokken en vervangen door nr. 526
Tekst:
525. Voorstel van het raadslid Molleman c.s. inzake het ontwerp-Verkeers- en
Vervoerplan Amsterdam 1990.
Amsterdam, 29 mei 1991.
Aan de Gemeenteraad
Ondergetekenden hebben de eer voor te stellen: De Raad,
Gehoord de discussie over de Nota van beantwoording naar aanleiding van
de schriftelijke reacties op het ontwerp-Verkeers- en Vervoerplan Amsterdam
1990 (Gemeenteblad 1991, afd. 1, nr. 419, blz. 1055); Overwegende:
dat alle onderdelen van het railnet, zoals deze thans ter discussie
staan, worden voorzien als hoogwaardige kruisingsvrije verbindingen;
dat deze onderdelen van het railnet hun vervoerswaarde ontlenen aan hun
agglomeratieve/regionale betekenis;
dat dit railnet om die reden bij voorkeur in het agglomeratief/regionaal
net inpasbaar moet zijn;
Constaterende, dat zowel om redenen van milieuhygine als om redenen
van
bereikbaarheid grote waarde moet worden toegekend aan de beperking van het
auto-/woon-werkverkeer op stadsgewestelijk niveau, Besluit:
I besluitvorming over de maatvoering, dimensionering en technische
uitvoering van de openbaar-vervoersinfrastructuur pas aan de orde te
stellen nadat er duidelijkheid is geschapen over:
a de verschillen in de investerings- en exploitatiekosten;
b wie de financiering voor zijn rekening neemt en
c nadat er nader overleg met de NV Nederlandse Spoorwegen en in het
bestuurlijk verband van de Vervoersregio i.o. heeft plaatsgevonden
en de resultaten daarvan bekend zijn;
II bij de (technische) voorbereidingen voor het grootstedelijk railnet
rekening te houden met de eventuele keuzemogelijkheden die daaruit
voortvloeien.
De leden van de Gemeenteraad,
J.A.B.M.
Molleman
C.V.
Welte-
vreden-van
den Bos
(Ingekomen - onder letteraanduiding C - en ingetrokken in de middagzitting
op woensdag 29 mei 1991).
|